Editie 26 juli 2009

  • Helpmij.nl 10 jaar!!!
  • Woord van de voorzitter
  • Prijsvraag winnaar
  • Medewerkers aan het woord
  • Woord van de hoofdredacteur
  • Medewerkers aan het woord
  • Woord van de hoofdbeheerder
  • Medewerkers aan het woord
  • Woord van de hoofdmoderator

  • Helpmij.nl 10 jaar!!!

    Auteur: 10 jaar commissie


    Het is zover, Helpmij.nl bestaat vandaag 10 jaar!

    Allereerst wil ik onze verenigingsleden bedanken. In de moeilijke periode, een paar jaar geleden, hebben jullie ervoor gezorgd dat we zijn blijven bestaan.

    Helpmij.nl: Hoe zijn we ooit begonnen?

    10 jaar geleden was er een site computerhelpdesk.com die door de gebroeders Boonstra was opgezet als één van de eerste online computerhelpdesks. Dit trok de aandacht van de oprichter achter startpagina.nl en deze benaderde de broers om voor startpagina een Nederlandstalige helpdesk op te starten. Op 26 juli 1999 werd de domeinnaam geregistreerd en het Engelstalige computerhelpdesk.com werd omgebouwd naar het Nederlandstalige Helpmij.nl.

    Helpmij.nl: De eerste jaren.

    Vanaf dag 1 was Helpmij.nl meteen een succes. Een beginnende site die op korte tijd 500 bezoekers per dag krijgt wordt in deze tijd nog steeds als een succesvolle start gezien. Door middel van reclame inkomsten en sponsors werden er leuke prijzen uitgereikt aan de Helpmijers die het beste antwoord gaven die maand, of die als snelste een vraag konden oplossen. Dit alles zorgde ervoor dat er een hechte online community ontstond.

    Helpmij.nl: De moeilijke jaren.

    Aan het grote succes van Helpmij.nl zat ook een nadeel. De maandelijkse rekening voor het dataverkeer werd steeds hoger en hoger tot het uiteindelijk niet meer op te brengen was voor twee personen. Dankzij een aantal trouwe Helpmijers hebben we in die periode door middel van donaties een paar maanden de website in de lucht kunnen houden.

    Helpmij.nl: De vereniging.

    In de periode dat de maandelijkse rekeningen problematische vormen aannamen en de donaties niet toereikend meer bleken werd er achter de schermen al gewerkt om een vereniging op te richten met als doel Helpmij.nl in de lucht te kunnen houden. Sinds de oprichting van de vereniging zijn we alleen maar gegroeid. Het zoeken naar mogelijke sponsoren werd vergemakkelijkt en doordat het bestuur kon beschikken over een jaarlijks terugkerend budget was het mogelijk om plannen te maken en zelfs om een nieuwe server aan te schaffen.

    Helpmij.nl: De klim naar 10 jaar.

    Door de reclame inkomsten die we sinds twee jaar genereren, de stabiele vereniging en de donaties die gedaan worden heeft Helpmij.nl een stabiele financiële basis. Niet enkel op financieel vlak is er een solide fundering, maar ook op bestuursvlak. Doordat de "afdelingshoofden" bestuursleden moeten zijn is de vereniging niet enkel financieel zorgdrager meer voor Helpmij maar heeft de vereniging volledige leiding over Helpmij.nl gekregen. En natuurlijk de vrijwilligers die zich als redactieleden, moderators, beheerders willen inzetten en natuurlijk jullie, de trouwe Helpmijers die geen probleem te raar of te moeilijk vinden om op te willen lossen, zorgt ervoor dat we met een gerust hart naar de toekomst kijken.

    Helpmij.nl: 10 jaar.

    En dan is het zover, 10 jaar Helpmij.nl. Een feest, dat is het zeker. Zoals te zien aan deze nieuwsbrief hebben we Helpmij.nl in het nieuw gestoken vandaag. Ook de homepagina is aangepakt en later dit jaar volgt het forum en de overige sites. De afgelopen periode zijn er een aantal prijsvragen en contests geweest en die zullen de rest van het jaar verder doorgezet worden.

    Ik wens u veel leesplezier.



    Woord van de voorzitter

    Auteur: ErpCity


    "Het enige plezier dat je aan je eigen stommiteiten kan beleven, is dat je er soms andere mensen gelukkig mee kunt maken."

    Dit is de drijfveer geweest om, na een eerste toevallig bezoek aan Helpmij.nl, met grote regelmaat terug te keren naar dit forum. Op zoek naar een oplossing voor een ergerlijk probleem kwam ik, zo’n vier jaar geleden, per ongeluk terecht bij Helpmij.nl. Daar viel het oog op een thread waarvoor ik een pasklare uitweg had, simpelweg omdat ik dagen had zitten tobben met hetzelfde en na veel “vijven en zessen” bij toeval, op slechts weinige seconden van het moment dat ik naar het schuurtje zou lopen om de “botte bijl” te halen, de oplossing vond. De TS’er dankte vriendelijk en dit gaf een “lekker gevoel”…

    Dit is het geheim van het succes van Helpmij.nl. Velen, zeker de “harde kern” van “hulpverleners” welke je bijna dagelijks op het forum treft, zullen het bovenstaande herkennen en misschien durven erkennen dat zij op dezelfde manier door dit “lekker gevoel” gestimuleerd worden om terug te komen, om hun kennis en ervaring te delen en daarmee de medemens te helpen met als enige beloning (maar helaas niet altijd) een “dankjewel”.

    Een forum waar men gratis met zijn problemen terecht kan. Laagdrempelig en gezellig. Een plek waar men vriendelijke en geduldige mensen vindt die bereid zijn hun kennis en ervaring te delen. Een simpel maar zeer doeltreffend idee, ontstaan in 1999, groeit in tien jaar tijd naar een “community” met bijna 150.000 leden. En Helpmij.nl groeit verder… 

    Namens het bestuur van Helpmij.nl dank ik iedereen voor de geweldige inzet, voor de goede sfeer, voor zijn en haar bijdrage aan dit succes. Wij hopen nog jaren lang op jullie te mogen rekenen.



    Prijsvraag winnaar

    Auteur: 10jaar commissie


    De winnaar van het Helpmij.nl pakket van Juli 2009 is: Modag 

    Gefeliciteerd Modag!

    Het pakket komt jouw kant uit.



    Maar we hebben natuurlijk niet enkel een maandwinnaar. De prijsvraag is afgelopen en dus is het tijd om de netbook ter waarde van 350 euro weg te geven.

    26 juli 2009: netbooksmall..jpg

    Uit alle inzendingen is het volgende naar voor gekomen.

    0 personen met 5 juiste antwoorden
    2 personen met 4 juiste antwoorden en een foute gok over het ledenaantal
    1 persoon met 3 juiste antwoorden en een erg precieze gok over het ledenaantal

    Na het nakijken van de inzenddatums van de twee personen met vier juiste antwoorden is gebleken dat er eentje vier vragen als snelste had ingevuld, de andere twee.

    De winnaar van de Helpmij.nl 10 jaar prijsvraag is bekend.
    Na vijf maanden weten we eindelijk wie de netbook ter waarde van 350 euro heeft gewonnen.

     

    Gefeliciteerd... Tha Devil!

    Namens de 10jaar commissie wens ik je veel plezier met je prijs!

    Voor de twee personen die net buiten de prijzen gevallen zijn hebben we toch een leuke troostprijs.
    Gijsisok en maestro12, jullie ook gefeliciteerd. Hou je email in de gaten!



    Medewerkers aan het woord

    Auteur: corverm


    Avatar Puppie Puppie (Moderator / Penningmeester)
    Mijn drijfveer: 
    Om een financieel gezond Helpmij.nl te creëren. Zodat nog vele jaren vele mensen gebruik kunnen maken van Helpmij.nl
    Avatar Tha devil Tha devil (Moderator / Beheerder)
    Het idee dat je iemand kan helpen die je helemaal niet kent, puur vanwege jouw eigen kennis is wat mijn drijfveer is op Helpmij.nl. Daarnaast valt er ontzettend veel te leren omdat personen met veel kennis op bepaalde gebieden actief zijn op het forum.

    Mumzel (Hoofdredacteur)
    Ik ben op Helpmij.nl gekomen toen het nog een heel klein forum was, waar misschien 500 bezoekers per maand kwamen. Dat is een enorm verschil met de 1.000.000 unieke bezoekers per maand van nu en ik ben er trots op de groei van dichtbij te hebben mogen meemaken.
    Avatar Paul-RT Paul-RT (Moderator)
    Mijn drijfveer om op Helpmij.nl actief te zijn, is delen van je eigen kennis en kennis vergaren. De meeste mensen zijn virtueel voor je, maar toch kun je iets betekenen voor de ander. Waarom Moderator? Het is een leuke tijdbesteding om het forum "schoon" te kunnen houden. Daarbij de "verplichting" om er met grote regelmaat te zijn.
    Avatar Ellasar Ellasar (Moderator)
    Naast het feit dat je (prettig) gestoord moet zijn is het leuk om net iets meer te kunnen en mogen doen op een forum als Helpmij.nl. Daarnaast is het geweldig om al de verschillende kennis niveaus elkaar te zien ontmoeten en elkaar te helpen
    Avatar Withaar Withaar (Gebruiker)
    Ik meen dat een tibettaanse monnik eens zei, het verschil tussen illness en wellness is de I and the We. Zo zie ik Helpmij.nl ook, samen is gewoon beter dan alleen.


    Woord van de hoofdredacteur

    Auteur: Mumzel


    We vieren feest vandaag, Helpmij.nl bestaat 10 jaar. Een nieuwsbrief helemaal in het teken van het afgelopen decennium. Gedurende die tijd zijn heel wat nieuwsbrieven met de nodige onderwerpen gemaakt en zijn er heel wat redacteuren de revue gepasseerd. Veel besturingssystemen werden beschreven of bekritiseerd vanaf Windows 95 tot en met Windows Vista. Legio bezoekers zijn geïnterviewd en soft- en hardware nader bekeken.

    De oude redactie stond aan de bakermat van de vereniging Helpmij.nl, die het levenslicht zag toen de kosten de pan uit begonnen te rijzen. Helpmij.nl ging als het ware ten onder aan haar eigen succes. Het was elke maand weer hopen dat we niet langere tijd down moesten, omdat het quotum dataverkeer was overschreden. Toen dat inderdaad een keer langer dan een paar dagen gebeurde, stak de redactie samen met de broers Boonstra (oprichters van Helpmij.nl) de hoofden bij elkaar en is de vereniging geboren die Helpmij.nl daarna tot de komst van reclame inkomsten bijna alleen op het internet hield, dankzij het lidmaatschap van de leden!

    Net zoals Helpmij.nl heeft ook de nieuwsbrief een grote verandering doorgemaakt in de voorbije 10 jaar. Van een nieuwsbrief die eerst redelijk regelmatig verscheen, daarna één die met moeite een paar keer per jaar uitgegeven werd, tot de huidige die stipt elke eerste zondag van de maand verschijnt, een koers die door onze oud hoofdredacteur Boeing747 met strakke hand is ingezet, waarvoor dank! Deze nieuwsbrief is dan ook nog eens in de nieuwe lay-out van Helpmij.nl!

    Ook onze trouwe lezers willen we bedanken, met een oplage van ongeveer 35.000 stuks is dit een mooie drijfveer voor ons om u maandelijks van nieuws te blijven voorzien. Helpmij.nl 10 jaar. Op naar de volgende 10!



    Medewerkers aan het woord

    Auteur: CorVerm


    avatar Raymond bos
    Raymond Bos (Moderator)
    Mijn drijfveer om op Helpmij.nl bezig te zijn is dat we er voor elkaar zijn. Je helpt niet alleen met een specifiek probleem maar je hoopt dat iemand ervan leert en ook ik leer nog steeds van alle vragen die langskomen. Verder is de sfeer zeer bepalend, die is gemoedelijk, open en laagdrempelig. Je voelt je nuttig en welkom op het forum.
    Avatar modag Modag (Moderator)
    Het is fijn om mensen te helpen bij problemen en dat je daarbij de oplossing hebt kunnen aandragen. Op een gegeven moment leek het me ook leuk om wat meer voor Helpmij.nl te doen en toen ik gevraagd werd of ik moderator wilde worden was dit natuurlijk een logische stap.
    Avatar Frisian Frisian (Moderator)
    Mijn drijfveer is vooral het bijblijven met de laatste ontwikkelingen en een stukje zelfontwikkeling. Moderaten is vaak ook situaties en personen goed proberen in te schatten en daarop juist handelen. Het geeft mij ook een stukje voldoening om een zo correct mogelijke manier met mensen om te gaan, al is dat soms best wel moeilijk.
    Avatar Ghost Ghost (Moderator)
    Het nobele doel van de site om mensen gratis te helpen is voor mij een constante stimulans om lid te zijn. Mijn kennis van pc's is minimaal maar met de hulp van de helpmij'ers heb ik zelf een aantal casemods kunnen bouwen.

    gijsisok (Gebruiker)
    Het is leuk om mensen met dezelfde interesse te helpen en als het nodig is geholpen te worden.
    Avatar ProfPC Profpc (Redacteur)
    Het is moeilijk om ongeveer twee zinnen aan te houden. Ik vind het mooie aan Helpmij.nl, dat het een laagdrempelig instapforum is voor iedereen. Maar wat zeker meetelt is de gezelligheid die op het forum "hangt".
    Avatar Dillondarko Dillondarko (Redacteur)
    Mijn kick op Helpmij.nl is het radeloos zien komen en tevreden zien weggaan van members. Het mooiste hierin is dat, als ikzelf iets niet weet, er altijd een ander voor je inspringt. Dat blijft het leuke eraan.


    Woord van de hoofdbeheerder

    Auteur: Held


    Helpmij.nl… tien jaar! Tijd voor een nieuwe lay-out! De verenigingsleden en overige helpmijers die aanwezig waren op de afgelopen Helpmijdag hebben al een preview van de nieuwe lay-out meegekregen.

    Deze nieuwsbrief, de tienjaar editie, is de eerste nieuwsbrief in de nieuwe stijl. Ik kan het me nog herinneren als de dag van gisteren dat we in 2003 Helpmij.nl versie 3 online plaatsten. Een gelikt uitziende nieuwe stijl, helemaal mee met de tijd. En dan nu, vijf jaar later is het hopeloos verouderd. Maar niet getreurd, rond dezelfde tijd als u deze speciale editie zit te lezen wordt Helpmij.nl in een nieuw jasje gestoken. Zelfs deze nieuwsbrief heeft een vernieuwde opmaak, een opmaak die er weer helemaal gelikt en spetterend uitziet…

    Helpmij.nl… tien jaar! Ik wil u graag meenemen naar het begin van Helpmij.nl. We zijn ooit gestart, voor mijn tijd, met een eigen servertje. De gebroeders Boonstra hadden een server in het datacenter voor hun internetbedrijf, daarop kwam ook Helpmij.nl terecht. De juiste specificaties ken ik jammer genoeg niet meer, maar ik ga ervan uit dat het, als u het nu leest, niet veel soeps zou zijn. Vanaf 25 juli 2005 draaien we op een door de vereniging aangeschafte server. Dit werden er na een paar jaar twee en nu zijn we op een tijdstip aanbeland dat we Helpmij.nl verder kunnen professionaliseren. Meer servers, die elkaar kunnen opvangen als er iets uitvalt. Bijna geen downtime meer etc.
    Als je het Helpmij.nl anno 1999 vergelijkt met nu, dan kunnen we melden dat we in 1999 ongeveer 500 unieke bezoekers per maand hadden. Nu hebben we 50.000 unieke bezoekers per dag en ongeveer 1.000.000 unieke bezoekers per maand. We beginnen de eerste sponsoren aan te trekken en die willen natuurlijk waar voor hun geld. Elke maand wordt er zo’n 250 tot 300 GB dataverkeer door het internetlijntje van Helpmij.nl geblazen, we doen aan reclame door middel van Google Adsense. Een dag downtime betekent voor de vereniging vele euro’s verlies, dit houdt dus in dat beheer de zaken goed op orde moet hebben. Waar we in heel 2006 acht dagen downtime hadden, willen we in de nabije toekomst naar een systeem waarbij we hooguit een paar uur downtime op een heel jaar hebben. Maar niet alleen op gebied van servers moeten we bijblijven, het forum moet ook geüpdatet worden, de databases gecontroleerd en geoptimaliseerd, nieuwe functionaliteiten bouwen etc..

    Helpmij.nl… tien jaar! Dinsdagavond, 23:00 uur. Ik kreeg vandaag het verzoek van de redactie en de tien jaar commissie om een stukje te schrijven over het tienjarig bestaan van Helpmij.nl. Tien jaar Helpmij.nl… meer dan 7 jaar actief vrijwilliger voor Helpmij.nl… dat zet een mens aan het denken. Natuurlijk, wat betekent Helpmij.nl voor mij? Zie ik het nog als de hobby die het ooit was? Of toch meer als een tweede (onbetaalde) baan? Vrijwilligerswerk is niet te onderschatten, het is gewoon werk. Vaak wordt er gedacht aan vrijblijvend als men spreekt over vrijwilligers, iets wat helemaal niet opgaat natuurlijk. Veel verenigingen hebben te kampen met een tekort aan vrijwilligers, wellicht mede veroorzaakt door ons steeds drukker wordende privé leven. Of met vrijwilligers die geen motivatie meer hebben, maar die zoveel tijd in de vereniging gestoken hebben dat ze er niet uit kunnen of willen stappen. Men heeft geen tijd of zin om na een lange werkdag ook nog eens te moeten werken voor een vereniging.

    Nu, is dit een probleem op Helpmij.nl? Ik mag in mijn functie als hoofdbeheerder niet klagen, de groep Beheer bestaat uit een team van 5 mensen die allemaal gemotiveerd zijn om hun werk goed te doen. Binnen andere takken van de vereniging merk ik dat er wel eens een tekort is aan vrijwilligers die voldoende tijd beschikbaar hebben. Maar over het algemeen mogen we als vereniging dankbaar zijn met onze groep vrijwilligers.

    Terugkomend op hetgeen ik me zat af te vragen, is het nog steeds mijn hobby? Morgen heb ik op het werk een dag vrij genomen, zodat ik voor Helpmij.nl een hele dag naar het datacenter kan. Aangezien Helpmij.nl geen rijke vereniging is moeten we het doen met de middelen die we hebben. We kunnen niet een volledig nieuw serverpark aanschaffen en naast het huidige laten draaien, installeren, configureren en migreren als het klaar is. Nee, we moeten het in fases doen, de huidige servers elke keer weer doorschuiven en herinrichten tot we op de uiteindelijke situatie zijn aanbeland die ik initieel voor ogen had, maar… wel met zo weinig mogelijke downtime. Dat levert best nog eens frustraties op, dagen dat ik me tijdens mijn werk moeilijk kan concentreren omdat ik met ideeën voor Helpmij.nl in mijn hoofd zit.

    Maar langs de andere kant: ik heb me het laatste half jaar bezig gehouden met Firewalls, netwerken, VMware ESX, ESXi, XEN, iscsi, SAN, NAS, Loadbalancing, clustering en replicatie en ga zo nog maar even door. De afgelopen 6 maanden is mijn computerkamer thuis een puinhoop met overal en constant hardware van mij om te testen en hardware van Helpmij.nl om te bouwen en te installeren. Er heeft zoveel mooie server hardware in huis gestaan waar ik mee mocht spelen, dingen die niet betaalbaar zijn voor een hobbyist. Ik ben het afgelopen half jaar vijf keer in het datacenter geweest. Wat meer kan een computergekke hobbyist zich wensen?

    Dus onderaan de lijn, Helpmij.nl werk of hobby? Ik heb nog steeds geen idee, het enige wat ik weet is dat ik het met veel plezier doe.

    Ik ben blij te mogen meehelpen aan onze website, Helpmij.nl heeft me veel geleerd en opgeleverd. Tien jaar zijn zo voorbij en wat een tien jaar zijn het geweest. Ik ben benieuwd wat de volgende tien jaar gaat brengen en of ik over tien jaar een stukje mag schrijven in onze Helpmij.nl twintig jaar editie!

    Ik wens u allen nog veel fijne Helpmij jaren toe
    Jeroen (Held)
    Hoofdbeheerder Helpmij.nl



    Medewerkers aan het woord

    Auteur: CorVerm


    Avatar Gregyor Gregyor (Commissielid)
    Na jaren aan de vraagkant te hebben gezeten kwam ik een verzoek tegen om te helpen. Verstand van computers heb ik niet, logisch denken kan ik wel.
    Avatar M@rio Mario (Supermoderator)
    Ik vind het leuk om dienstverlenend bezig te zijn en probeer mensen dusdanig te helpen dat hun probleem cq vraag opgelost kunnen worden en dat ze dat dan ook komen vertellen (al gebeurd dit niet altijd en dat kan mij weleens storen vooral als je er veel tijd ingestoken hebt). Er gaat best veel tijd inzitten maar aan de andere kant leer ik ook dagelijks weer bij en kom toch weleens vragen tegen die ik in mijn dagelijkse werkzaamheden hierdoor opgelost heb.
    Avatar Epic Epic (Beheerder)
    Het is voor mijzelf erg leerzaam, maar belangrijker vind ik de grote groep mensen die we hiermee van dienst zijn. Dat maakt het een dankbare tijdsbesteding.
    Avatar Dominiqu3 Dominiqu3 (Beheerder)
    Wat betekend Helpmij voor mij in één zin…?! “Hulp geven, dank ontvangen!”
    Avatar XP_PC XP_PC (Redacteur)
    De hoofdreden dat ik op Helpmij actief ben is dat ik mijn creativiteit en kennis kan uiten en delen, zodat ik hier anderen mee kan helpen. De minder ervaren PC-gebruiker zit al snel met de handen in het haar, en het is goed om te weten dat je hen soms met een simpel antwoord uit de brand kunt helpen. Daar staat tegenover dat je in de loop der jaren virtuele vriendschappen opbouwt met mensen. Zo leer je elkaar beter kennen en kun je elkaar helpen bij problemen.
    Avatar held Held (Hoofdbeheerder)
    Soms kijk je op tegen de hoeveelheid werk, maar als je ziet hoeveel mensen je hiermee van dienst bent geeft het een warm gevoel. In mijn professionele leven heb ik een omschakeling gemaakt van systeembeheerder naar programmeur, een stap die ik heb kunnen maken dankzij mijn ervaring als programmeur met Helpmij.nl.


    Woord van de hoofdmoderator

    Auteur: Maestro12


    Wat doet een hoofdmoderator eigenlijk binnen Helpmij.nl? Eigenlijk niet zo heel veel, zorgen dat alle sectie/supermoderators met de neuzen dezelfde kant op staan, e-mails beantwoorden van gebruikers met inlogproblemen (zo'n 100 per maand) en er natuurlijk voor zorgen dat ze daarna wel in kunnen loggen c.q. registreren. Ook het maken/wijzigen van forumsecties en de huisregels opstellen behoort tot één van de taken. Ik doe dat in samenspraak met de andere (super)moderators. Gelukkig is de samenwerking binnen de modgroep zonder meer goed te noemen. Over het algemeen hebben we dezelfde ideeën over hoe bepaalde zaken afgehandeld moeten worden. Er heerst een overlegsfeer, meer dan een sfeer van opdrachten vanuit de super- dan wel hoofdmoderator. Natuurlijk is het niet altijd te vermijden dat er van “bovenaf” een bepaalde beslissing wordt genomen, maar dat proberen we zo min mogelijk te doen. Ook zorgen we er uiteraard voor dat de huisregels nageleefd worden. In geval de huisregels niet nageleefd worden sturen we een vermanende e-mail naar de overtreder. Verder is er nog het bestuurswerk en soms, als er tijd over is, heb ik ook nog een sociaal leven en een gewone baan.

    Er zijn er ook leuke e-mailwisselingen met gebruikers zoals: 

    Degene die de vraag per e-mail stelde en pas na 20 e-mails wilde geloven dat wij echt niet van KPN zijn en daar ook niets mee te maken hebben. 

    Of iemand die perse een rekening wilde hebben en er bijna niet van overtuigd kon worden dat Helpmij.nl toch echt gratis is.

    Dat iemand door MS Nederland naar ons doorverwezen werd met zijn illegale Windows kopie.

    Laatst nog een hele discussie gehad met iemand die zijn gebruikersnaam wilde veranderen (omdat hij zijn eigen naam gebruikt had), daar wordt als harde eis gesteld dat een dergelijk verzoek moet komen vanaf het in de database geregistreerde e-mailadres (het enige bewijs dat het de juiste persoon is), helaas kwam het verzoek van een ander e-mailadres.
    Het verzoek werd dus geweigerd, waarbij de verzoeker duidelijk werd gemaakt dat hij het juiste e-mailadres moest gebruiken. Vervolgens weer een e-mail ontvangen, weer van een fout e-mailadres....dat ging zo'n vier keer door. De verzoeker begon steeds bozer te worden en ik ook....wat is er nu moeilijk aan om het juiste e-mailadres te gebruiken. Vele e-mails verder, schreef de verzoeker ineens..."o ja, mijn provider verbergt de afzend e-mailadressen en vervangt die door PC12345@....." en dat klopte wel met de e-mails die ik ontvangen had, ze kwamen allemaal van PCxxxx (variërend nummer). Dan hadden we dus nu een probleem. Er kon niet aan de harde eis worden voldaan, hoe dan op te lossen? Dat ga ik niet verklappen, maar het is uiteindelijk na, twee weken, allemaal goed gekomen.


    Er is in 10 jaar Helpmij.nl veel veranderd, wat ooit begon als een soort hobby clubje is uitgegroeid een hele grote club, met veel leden en know how. Want laten we niet vergeten, zonder de leden zou Helpmij.nl ook niet zo groot geworden zijn en dat ook kunnen blijven. Iedere gebruiker draagt zijn/haar steentje bij aan Helpmij.nl. Er is natuurlijk altijd een nadeel aan het groter worden, behalve dat het een flinke financiële investering vergt om de hardware op peil te houden komt er ook om de hoek kijken dat er strenger op naleving van de regels gecontroleerd moet worden, want ook Helpmij.nl wordt door instanties in de gaten gehouden. Denk aan Brein en aanverwante instanties, maar ook grote software bedrijven kennen ons en kijken met een schuin oogje mee of wij niet hun software helpen te kraken. Dat is niet altijd even leuk, maar laten we het op een 'noodzakelijk kwaad' houden. Gelukkig hebben we nog nooit een ernstige aanvaring gehad.

    Ik wens iedereen bij Helpmij.nl erg veel plezier toe en op naar de volgende 10 jaar.

    maestro12
    Hoofdmoderator.